کد خبر: 4301804
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۷:۲۵
بهروز شعیبی:

ادبیات پارک‌های علم و فناوری باید به ادبیات سینما نزدیک شود 

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، ادبیات پارک‌های علم و فناوری و استارتاپ‌ها را با ادبیات سینما و موسیقی متفاوت دانست و گفت: باید این ادبیات به یکدیگر نزدیک‌تر شود، زیرا در آینده این کار‌ها فراتر از پارک‌های علم و فناوری است و تمام صنایع را در بر می‌گیرد.

ادبیات پارک‌های علم و فناوری باید به ادبیات سینما نزدیک شود به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، دومین روز از دومین دوره از رویداد تخصصی صنایع خلاق و فرهنگی پارک‌های علم و فناوری کشور، سه شنبه ۴ شهریورماه با موضوع ارتباط صنعت تصویر و صنایع خلاق، توسط معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و به میزبانی پارک فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، در موزه سینما برگزار شد. 

این رویداد با حضور بهروز شعیبی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، محسن نظری، رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان و جمعی از فعالان زیست‌بوم فناوری برگزار شد.

در ابتدای این نشست تخصصی، بهروز شعیبی، مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران به تجربه کار سینما و پیش تولید‌های خود اشاره کرد و گفت: اصولاً هر اثر تولیدی با دو مسئله جدی در مرحله پیش‌تولید مواجه است. مسئله اصلی که معمولاً فراموش می‌شود و در خروجی خودش را نشان می‌دهد، مسئله محتواست؛ بیشتر به تکنیک و اجرا فکر می‌کنیم. مسئله‌ای که در صنایع خلاق نیز گریبانگیر همه است. فکر می‌کنیم به یک تکنیکی مسلط می‌شویم، فارغ از اینکه این تکنیک در خدمت چه چیزی قرار بگیرد. 

وی افزود: در فیلم نیز عین این مسئله وجود دارد. به سرعت از پیش‌تولید وارد تولید می‌شویم. برخلاف کشور‌هایی که فیلم‌سازی در آن‌ها به طور جدی انجام می‌شود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران تصریح کرد: یک، اثری که تولید می‌شود، باید به قوام برسد. دوم، ارتباطاتی است که باید در پیش‌تولید شکل بگیرد تا در مرحله اجرا به آن تناسب کمک کند. 

وی در ادامه‌ بیان کرد: در بدنه حرفه‌ای برای تداوم مجموعه و صنعت، رفتار حرفه‌ای خوب عمل کردن به اندازه اثر خوب داشتن مهم است. فیلم‌سازان خوبی داریم که فیلم‌های خوبی می‌سازند، اما در مسیر فیلم‌سازی فعال نیستند و بعد از ساخت دو یا سه اثر از فیلم‌سازی فاصله می‌گیرند نه به دلیل اینکه بلد نیستند فیلم خوب بسازند بلکه به این دلیل که روابط و تعاملات مناسب را ندارند. در کار حرفه‌ای متناسب با کار خوب باید رفتار خوب هم حاکم باشد.

وی اظهار کرد: در پیش‌تولید وارد یک سری ارتباطات می‌شویم که خروجی این ارتباطات قطعاً در محصول نهایی خودش را نشان می‌دهد. توسط یک منتور، پیشرو یا رهبر یک مجموعه در صنعت سینما و صنایع خلاق، باید این ارتباطات ایجاد شود. حتی در انیمیشن که فضا در استودیو و در  پشت میز است، این ارتباطات باید شکل بگیرد.

به گفته وی، در حال حاضر ما گروه‌های مختلفی داریم که به لحاظ عملیاتی هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند، اما باید به یکدیگر متصل شوند تا تولید محتوای مطلوبی داشته باشیم.

شعیبی گفت: کار‌های تصویری بدون پشتوانه عرضه و پخش شکل نمی‌گیرد و هیچ اثری را نمی‌توانیم بدون مخاطب تولید کرد.

وی افزود: امروزه به دلیل پیشرفت و سرعت زیاد تکنولوژی، مقصود و هدفمان رسیدن به تکنیک‌ها و ابزار‌ها شده است؛ در صورتی که تولید محتوا نیز در مجموعه صنایع خلاق قرار می‌گیرد. سرنوشت یک اثر امکان دارد جهانی، محلی و جشنواره‌ای باشد یا مخاطب عام داشته باشد.

وی، ادبیات پارک‌های علم و فناوری و استارتاپ‌ها را با ادبیات سینما و موسیقی متفاوت دانست و گفت: باید این ادبیات به یکدیگر نزدیک‌تر شود، زیرا در آینده این کار‌ها فراتر از پارک‌های علم و فناوری است و تمام صنایع را در بر می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha